fredag 23 februari 2018

Hindersprövning

Det har varit två trevliga lediga dagar och bröllopsförberdelserna har rullat framåt. Jag var på väg till stan när vår präst ringde. Han lät väldigt trevlig och vi bestämde att ses 15.4. för att diskutera vår vigsel. Så nu fick jag svar på min fråga som jag funderade tidigare över, hur man skall ta kontakt med prästen, men han tog kontakt med oss så det var lätt. Bokade också tre tider till volymfransar så att mina ögon hinner vänja sig med fransarna före bröllopet.  

Prästen sade att tills vi ses kunde det vara bra att göra hindersprövningen så fyllde i blanketten igår. Hade redan tidigare skickat e-post till församlingen och de skickade blanketten per e-post. Man kan också gå och fylla i blanketten på plats men de stänger alltid så pass tidigt att vi inte hinner så vi har lättare att bara fylla i blanketten och skicka den till dem. Om man inte kan gå personligen behöver man två vittnen som underskriver blanketten. Skall fråga imorgon på jobbet om någon kan vara vittne. Det tar sju dagar att få intyget från hindersprövningen och det är i kraft i fyra månader.


Idag åkte jag till Lepsämä för att träffa min jobbkompis och prata bröllop och hjälpa henne att prova hennes bröllopsklänning. Jag höll på och knöt snörningen i ryggen och sa att det lönar sig sedan att de övar med den personen som skall hjälpa henne med klänningen i förväg så går det lite snabbare sedan på bröllopsdagen och hon svarade att hon tänkt att om det kunde vara jag. Jag sa att så klart hjälper jag henne om hon vill och så frågade hon om jag vill vara hennes brudfrämma. <3 Sade så klart ja. Vilken ära för mig när vi inte känt varandra ännu så länge men jag gör det så gärna. Kan på så sätt också förlänga på bröllopsbubblan lite längre. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar