tisdag 27 februari 2018

3 månader till bröllopet

Om tre månader är jag redan fru Pirttimäki och det börjar bli lite nervöst. Tiden går så fort och allt blir mer verkligt. Tur så har vi allt på god väg. Senast jag tittade på vår to do lista var sex månader innan bröllopet. Den såg ut så här:

  • Välj bröllopsmenyn
  • Välj bröllopskaka
  • Beställ blommorna
  • Reservera danstimme för bröllopsvalsen
  • Reservera tid till frisören och smink
  • Köp accessoarer som skor, smycken och underkläder
  • Beställ vigselringarna
  • Gör en önskelista på presenter
  • Bestäm träff med prästen
Nu har vi gjort även alla de saker som då var ogjorda. Vår bröllopskaka kommer från Tårta på tårta och är en vitchoklad och nutella ostkaka.

Tårta på tårtas ostkaka (bild härifrån)
Nästa vecka har vi vår första danstimme med Tanssigurut och har bokat en timme utöver. Vi kan sedan boka ännu en tredje timme om det känns att vi behöver öva mera.

Vårt önskemål gällande presenter finns på vår hemsida. Vi önskar understöd till bröllopsresan och utöver detta har vår brudfrämma en lista på presenter som vi önskar oss. Den består av olika presentkort till olika upplevelser eftersom vi har så mycket saker redan.

Prästen var ju tidigare ett frågetecken men det går alltså till så att prästen ringer brudparet. Vi har nu bokat en tid att träffa honom i april.

Nu ska jag ta en titt på vad som skall göras 2-3 månader innan bröllopet.

  • Skicka inbjudningarna
  • Bestäm träff med kantorn
  • Gör hindersprövning
  • Försäkra att passen är giltiga inför bröllopsresan
Inbjudningarna skickade vi för ett par veckor sedan och hur de ser ut kan du se här. Prästen sade att vi kan se på musikvalen när vi träffar honom och också då bestämma träff med kantorn ifall att vi skilt ännu vill diskutera musiken. Det kan hända att vi vill träffa kantorn eftersom vi har ett lite speciellt låtval till när jag kommer in som kanske inte går att förverkliga.

Om hindersprövningen skrev jag här. Fick mina arbetskompisar att vittna. Skall sätta brevet på posten idag eller imorgon. Mitt pass är giltigt men Olli borde förnya sitt. Har påmint honom då och då att gå och ta ett passfoto men han har inte gjort det ännu. Borde kanske lägga till det som en ny punkt, att förnya passet. Satte också en ny punkt att träffa vår videofotograf. Skall boka en tid när jag får mina arbetsturer. Då ser listan ut så här:

  • Skicka inbjudningarna
  • Bestäm träff med kantorn
  • Gör hindersprövning
  • Försäkra att passen är giltiga inför bröllopsresan
  • Beställ nytt pass
  • Träffa videofotografen

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar