tisdag 24 oktober 2017

Årets frieri 2017

Jag deltog på sommaren i Häät och juhlat:s tävling, årets frieri 2017, där man skulle beskriva hur man blivit friad till. Alla som hade förlovat sig under året 2016 eller 2017 kunde delta. Man skulle med 500 tecken beskriva förlovningen. Det var ganska svårt att skriva så kort när man skulle ha kunnat skriva 500 ord minst. Hela historien om förlovningen kan du läsa här.

För någon månad sedan fick jag e-post att vår förlovningshistoria är med i finalen som en av de fem bästa. Jag skulle skicka en bild till Häät och Juhlat så att de kan publicera vår historia. 



17.10 kom tidningen äntligen till butiken och jag måste ju så klart köpa den med en gång och bläddra fram till sidan. Det är ju inte varje dag man är själv med i en bröllopstidning! Man kan gå till Häät och juhlas hemsida och rösta på den bästa historien. Bland dem som röstar lottas ut tre Isadoras smink-kit. Vinnaren av tävlingen vinner ett jättefint pris, bland annat presentkort till Timanttiset och Muotitalo Tyynelä.


Nu har vi stor kampanj på gång för att få så mycket röster som möjligt. Men faktiskt skulle det inte vara så farligt om vi inte vann. Det att vi ändå är bland de fem bästa av flera tusen är ju fint i sig. Och för mig kommer Ollis frieri alltid att vara det bästa i världen oberoende om vi vinner eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar