onsdag 9 augusti 2017

Sonesta ocean point resort

Efter att ha satt ihop några alternativ för vart vi kunde åka på bröllopsresa började vi titta på lämpliga hotell. St Martin som destination fick mest grönt så började med att titta på det först. Fanns inte så många alternativ för all inclusive och såg genast ett hotell som stod ut över det andra, Sonesta ocean point resort.

Tittade igenom bilderna och var omedelbart förälskad. Drömmer om en swim out svit men den var ganska så dyr. Deras "sämsta" rum är en juniorsvit så det är inte heller dåligt för en smekmånad.

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån

Bild härifrån


Jag hade redan bestämt mig för att det här hotellet måste vi åka till när jag började läsa igenom recensionerna. Nästan alla sa det samma, dålig service, dålig mat och dåliga sängar. Det lät ju inte så bra. Recensioner skall man ju inte blint lita på men om 90% säger samma sak så kan det inte vara bara enstka dåliga upplevelser. Recensionerna är också helt nya så det är knappast sannolikt att det hinner förbättra det som är dåligt innan vi skall åka iväg. Dessutom ligger hotellet precis invid flygfältet så ljudet av flygplan hörs konstant.

Om det skulle vara frågan om en vanlig semesterresa så kunde jag tänka mig att riskera. Men det känns att bröllopsresan är så pass viktig att jag inte vill äta dålig mat och ligga i en dålig säng i två veckor. Får fortsätta söka.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med så dåliga recensioner när man trodde sig ha hittat något! Hoppas att du hittar rätt där ute i djungeln! :) Hur föll det på St Martin från början?

    SvaraRadera
  2. Hej, tack! Hoppas också, nu lutar det starkt åt Jamaika. :) Vi samlade ihop en massa tänkbara ställen och St Martin var den enda destinationen som fick grönt på alla kategorier, dvs medeltemperatur, regnmängd, flygbiljetternas pris och resetiden. Sen är det lite fjantigt men skulle gärna villa att destinationen låter exotisk och det tycker jag St. Martin gör :)

    SvaraRadera