onsdag 16 augusti 2017

Lite inköp

Jag har haft som tidsfördriv den här veckan att gå igenom facebooks bröllopsloppisar och stötte på de här härliga Bolsius ljus. Tyvärr hade de hunnit gå åt nån annan men måste ju genast googla var jag kunde hitta likadana. Åtminstone Kärkkäinen och Tokmanni säljer av dessa så jag tänkte att jag måste ta en titt nästa gång jag går förbi en Tokmanni.

På måndag var jag till Sello för att hämta minibykpojkar och gardiner (också facebook loppisfynd). Passade på att med samma titta om jag kunde hitta en tusch som man kan skriva på glas med. Och då stötte jag på Tokmanni som måste ha öppnat nyligen i Sello. Så tre stycken ljus åkte med mig hem och jag kunde inte vara mera nöjd. Kommer att använda dem med de här Ikeas ljusstakar kanske i buffébordet eller presentbordet. Får se var de hittar sin plats.






Det här är ett annat loppisfynd, bröllopsviskor, som jag hämtade igår. Fick dem helt gratis, vilket ju alltid är trevligt. De har små bjällror i ändorna så det blir ett trevligt ljud när man viftar med dem när vi kommer ut ur kyrkan. Vi har också såpbubblor men köpte inte helt till alla gäster så med viskorna blir det just passligt någonting åt alla gäster. Hade egentligen inte tänkt på att ha något annat än såpbubblorna men när de här kom emot så tänkte jag att de kunde vara roliga. Och eftersom de inte kostade någonting så gör det ju inget om de blir oanvända.




Väldigt nöjd med mina fynd! Imorgon skall vi och prova schakett åt Olli och kostym åt hans bestman. Skall bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar