lördag 22 april 2017

DIY: blomvaser och ljushållare

Jag har funderat mycket på vilka delar av bröllopet som jag vill pyssla själv. Jag vill inte att allt skall se för hemgjort ut och därför bestämde vi också ganska fort att bland annat inbjudningskorten skall tryckas. 

Jag har bläddrat på pinterest och i bröllopstidningar och sökt inspiration och då har någonting i den här stilen varit mina favoriter på bordsdekorationer. (Bilden lånad från pinterest)


Så jag bestämde för att samla på glasburkar i olika storlekar och göra dem till blomvaser och ljushållare. Jag köpte lite spetstarraband och jutesnöre från Flying Tiger Copenhagen för att prova om idén fungerar.

Jag har fått diverse burkar av mamma och så har vi haft några själv som jag började med att tvätta i diskmaskinen. Vissa burkars etiketter åkte genast loss medan andra satt envist kvar. De som inte lossade genast tvättade jag ännu för hand och skrubbade bort det sista limmet med nagellacksborttagningsmedel.



Jag provade några varianter med bara jutesnöre, bara spets (Tigers) och med både och. Min personliga favorit var nog den med både och. På bottnet av burken satt jag grovt havssalt.



När jag talade med mamma om mitt projekt fick jag också gamla spetsar av min famor och dem måste jag ju absolut använda! Eftersom jag inte ville limma de gamla spetasarna bestämde jag att jag knyter dem som rosätter och lämnar jutesnöret bort. Är nog riktigt nöjd med helheten.




Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar