måndag 16 januari 2017

Mennään naimisiin -bröllopsmässan

Igår var vi på Mennään naimisiin -bröllopsmässan i Wanha Satama med Martina och Linda. Vi hade bestämt att vi far dit genast när det öppnar klockan 11. Jag drömde på natten att jag vaknar 14.30 och får väldigt brottom att hinna på mässan. Till all lycka gick det ju inte så men jag sov ganska dåligt när jag stressade att jag inte vaknar.


Mitt mål för mässan var att titta om Kultajousi har några bra rabatter på ringar, se om white dress har några erbjudanden på klänningar och att generellt samla idéer.

Vi hittade Kultajousi ganska fort och de hade 25% rabatt på alla ringar så jag passade på att köpa både Ollis förlovningsring, som vi inte ännu hunnit köpa och min vigselring. 

Vi hittade fina klänningar på Vila som kunde passa till brudfrämmorna. Vi beställde några alternativ till Sellos butik som vi kan gå och prova när de kommer till butiken.

Jag som hade tänkt att jag inte skall köpa fler brudtidningar köpte ändå två stycken för det kostade bara 5€ tillsammans. Vi hittade också en dukning som såg ganska långt ut så som jag skulle villa att våra bord skall se ut. De hade allt möjligt till uthyrning, till exempel runda träunderlag som man kan använda under exempelvis blomvaser och ljus. De kostade 3,5€/st att hyra. Måste se om vi kunde göra sådana själv på nägot vis.



TS Salonki gjorde snabbfrisyrer och jag fick en väldigt fin knut i nacken som var gjord på flätor. Precis i sådan stil skulle jag kunna tänka mig att ha. 


Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja ha en tiara men jag provade några hårsmycken och blev helt förälskad så jag gjorde ett impulsköp och köpte världens vackraste hårsmycke. 


Mässan var på alla sätt väldigt lyckad och jag hade en härlig dag med mina kära vänner. Kunde inte tänka mig ett bättre sätt att tillbringa en ledig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar