tisdag 24 januari 2017

Love me do

På söndag var det igen dags för bröllopsmässa. Den här gången Love me do på Kabelfabriken. Vi var på tumis med Martina och hade en väldigt trevlig mässdag. Min kära man förde oss till Kabelfabriken och vi började titta oss omkring. Vid första anblicken fanns det mycket samma som på Mennään naimisin som jag skrev om här men också mycket nytt.

Det fanns mycket olika konditorier representerade och vi fick smaka på fantastiskt goda kakor. De var dessutom glutenfria, vilket är bra då Olli behöver en glutenfri kaka. Tyvärr kommer kakan via feststället så vi kommer knappast att ha någon fantasikaka men man kan ju alltid drömma.



Modeshowen var riktigt bra och vi hade dessutom platser som vi såg någonting ifrån. Fast jag inte behöver se på klänningar för att få inspiration till min egen så är det alltid roligt att titta på klänningar. De hade också lite herrars mode och vår klasskompis från lågstadiet var som modell så det var ju lite roligt. Tyvärr missade vi ett överrsakningsfrieri som hade hänt på den senare showen.




Det fanns också mycket idéer på inbjudningskort och annat tryckmaterial. Jag har lite svårt att bestämma mig för hurudan stil jag vill ha. Det fanns också ett härligt alternativ där konstnären ritar en avbild av brudparet som man sedan använder i inbjudningarna. De var väldigt söta men vet som sagt inte alls vilken still vi vill ha.


Vi smakade på en ganska god alkoholfri skumppa. Det kunde vara ett bra alternativ att ha lite alkoholfritt skumvin så att man emellanåt kan skåla med det. 



Vi fick också mycket bra idéer till dekoration från till exempel somiste vuokraamo. Den här gången gick det inte åt så mycket pengar som senast men jag köpte såpbubblor, kakdekoration, pom poms och strumpebandet. Lite åt gången så fördelas kostnaderna mer jämt under året.



Follow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar